Jag vill ha ett jobb.

Som rubriken lyder. Jag vill ha ett jobb. Har börjat tröttna på att sitta hemma på dagarna och dega. Snåla med pengar och inte kunna köpa det jag vill ha. Först och främst vill jag ha pengar som jag kan lägga undan till en laptop sen en ny kamera men först en laptop. Tröttnat på min stationära data som bara hänger sig hela tiden och bara tar en massa plats och eftersom vi ändå har ett mobilt bredband så är det ju perfekt.
Såg på platsbanken.se nyss att Sandys på Hötorget lagt upp en ansökan om personal. Skickade iväg ett mail till den bifogade kontaktmailen. Men det är väl ingenting att hoppas på, har verkligen tappat suget totalt nu när man sökt jobb sen i december förra året. Fick ju jobbet på Glocalnet, men det sög ju verkligen. Fick 1400 spänn typ på en månad. Verkligen fet utnjyttning. Grejen är ju den att de på Sandys ville ha folk med tidigare erfarenhet och tror faktist inte det spelar någon större roll om man skriver att man har lätt att lära sig nya saker. Varför ska de tro på det när det säkert finns flera stycken andra som har en bra tidigare erfarenhet lixom. Nej, inget att förvänta sig. Det blir till att fortsätta leta. Vill ju så gärna ha ett jobb till hösten.


Kommentarer

Skriv det du vill ha skrivet:

Vad heter du? :
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Skriv på:

Trackback
RSS 2.0