Horjävlar!

Rösten har stannat kvar på råsunda, det är ju en sak som är säker i alla fall. Känns som att man har en böld i halsen typ hahah, nej men det var riktigt roligt igår. Kul när vi va så pass många för en gångs skull :) Åkte vid 4 med Jessica till sumpan och mötte upp Manne en snabbis, sen vidare till Solna för att få mat och vänta på Linn. Pratade lite ett tag sen drog vi upp på berget mellan bussarna och statoil och började kröka. Så kom Madde, Nattis, Steffi och Stella dit också :) Så blev det krök innan matchen, började lite sent så fick hälla i mig de två sista men det gick finfint i alla fall.

Väl inne på läktaren fick vi ändå jävligt bra platser tycker jag, högt upp och relativt nära mitten så det var ju ingenting att klaga på. Stod vid mellan Steffi och ett räcke så det var perfekt när man skulle hoppa och ha sig, har väldigt svårt för att hålla balansen när det är vissa saker som gäller efter några öl men det gick som tur var bra :) Sjöng, skrek och allt vad man ska gjorde mig, Stella viftade flaggan i huvudet på alla runt om istället för att ha den i luften, så tillslut fick Steffi ta den istället. Hm, ja. Fan jag skulle skrivit igår när jag kom hem istället då hade jag mer tankar i huvudet. Nu är jag bara trött och seg, men en halsvärk som heter duga. Men fan va tokig jag var igår alltså, fittor som skicka in raketer på våran målvakt typ 3 gånger under matchen, fattar inte varför dommaren inte beslutade att blåsa matchen helt istället för att fortsätta. Horungar. Ni förtjänade i helvete inte det sista målet så gör världens en tjänst och skjut er själva!

   

"Det är läggdags nu min son, hoppa i din svarta pyjamas.
Dröm om guld, Norra Stå och en framtid som är ljus.
Men var alltid på din vakt, för det finns dom som hatar Gnaget.
Snutarna, domarna och de andra lagens fans.
Och hädan efter är det du, som är karln i familjen,
för imorrn har pappa åkt och blir borta några år.
Men den som kämpar för nåt fint, blir i slutändan belönad.
Och det största man kan slåss för, är AIK...
Farsan jag vill bli som du, vara tuff och dricka bira.
Resa vida världen kring, se Madrid och Göteborg.
Aldrig missa någon match, utom när jag sitter inne.
Spöa andra lagens fans, men aldrig röra knark.
För jag vet hur det kan gå, på min skola går en pojke.
Som har svårt att förstå, han blir mobbad varje rast.
Han blir kallad "pundarbarn" och går klädd i fula kläder.
Både han, och farsan hans, dom är Bajare.
Ja, dom e Bajare.."

Kommentarer

Skriv det du vill ha skrivet:

Vad heter du? :
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Skriv på:

Trackback
RSS 2.0