ny vecka .. igen !

och så var det måndag.. igen .. samma mening som jag alltid
börjar med på måndagar :P
happ , som jag skrev i fredags så hände det ingenting
faktist, heelt dött vilket va lite tråkigt :/
hamnade hemma hos markus och danne med dom,
räkan, bert och jaquline, vi satt typ bara och kolla
på filmer på youtube inget mer, så kom hem relativt
tidigt, halv två. Bert körde mig så jag slapp gå själv i alla fall :)

På lördagen va det lite panik eftersom vi skulle fira basse
och vi hade ingenstans att vara. alla hade ju krök och allt
men de viktigaste var ju att ha ngnstans att vara.
först mötte jag danne, markus och jaquline, sen hämtade
vi basse och åkte till kimpa, sen satt vi typ utanför sewer
ett tag, fattade aldrig meningen men vi gjorde de i alla fall.
så hade vi ett ställe att vara på, så jag danne jaquline och
markus åkte och hämtade räkan och sen åkte vi tillbaka
till kimpa och då hade vi ingenstans att vara tydligen
så dom satt vid dagiset nedanför jaquline.

då trodde jag fan kvällen skulle sluta åt helvete,
vi satt där 15 pers och hade tänkt fira den
blivande 18åringen och hade ingenstans att vara,
det var kallt och de blåste som in åt helvete !
tillslut ringde basse sin morsa och frågade om
han fick nyklarna hem till henne så drog vi dit :)
så de löste sig i alla fall , även fast det blev
lite tjafs och problem under kvällen så blev det
helt okej i alla fall, vid tolv slaget sjöng vi och allt
för basse och sen vid kvart över tre drog jag,
markus, osten, kimpa och jaquline hem ..
vi var de sista, så sent blev de i alla fall inte haha !

promenerade hem från kimpa så markus slapp köra
runt och så, och när jag kommer ner till gatan så
såg jag att vår takplåt på huset hade blåst av så
de fladdrade omkring där uppe. tänkte väl
inte så mkt på de, gick in och gjorde mackor och som
vanligt av vilken liten rörelse man än gör så vaknar
min käre mor och kommer ner ..
- va gör du ??
- mackor ..
- firade ni basse eller ?
- ja fan ..
- vart va ni ?
- hos basses mamma i loftgångshuset du vet.
- varför åt ni inte där ?
- de fanns bara snabbmackaroner och ketchup
där man inte såg vad utgångsdatumet va
och bubbelvatten ..
- haha okej .. jag går och lägger mig igen ..
- mmmmm , juste ! taket har lossnat !
- VA ?!
- ja asså, den där plåten hänger där uppe

då sprang mamma ut och trodde de va halva
taket som försvunnit men blev sen lite lättad
över att de bara va plåten .
- jaja, jag ringer morfar imorgon .. godnatt !

och det är ju en självklarhet att om morfar kommer
hit så kommer mormor, de räckte inte med att
man vaknade morronen efter med solen i
ögonen, utan man fick höra mormors ljuva
stämma också .. haha, lilla mormor !
käkade frukost och gick och mötte basse räkan och
danne efter det vid rosan.
så stog vi där och pratade ett tag sen kom osten
och markus, och så gick vi ner och träffade matte
och satt där ett tag vid dagiset .. sen så ..
aa , sen åkte i hem :) mer hände inte igår
och nu är det måndag ! haha

Kommentarer

Skriv det du vill ha skrivet:

Vad heter du? :
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Skriv på:

Trackback
RSS 2.0