Tillbaka igen!

Nu, är jag hemma igen i Hässelby. Fan vad härligt det har varit ute på ön, alltid lika underbart att få komma ut dit och slippa allt hemma. Har haft ett par riktigt händelserika och minnesvärda dagar nu torsdag - söndag.

Torsdag morgon började med att gå upp vid 6 typ och göra sig i ordning och de, sen åkte jag med mamma till Bellan och träffade tjejerna som var i full gång med att göra sig i ordning och så. Vid 8 tog vi tunnelbanan till Alvik och sen tvärbanan till Trekanten och vidare till Tjejernas skola. Stadsmissionen, har aldrig varit där förut och skulle aldrig hitta dit själv för den delen heller. Men hur som helst, satt med tjejerna i matsalen när lärare och elever pratade lite och så, följde med Jossan och hämtade hennes betyg medan Bellan försvann med de andra studenterna, och sen satte vi andra oss ute i solen på framsidan av skolan och väntade på Bellans utspring, tiden gick lååångsamt kan jag ju säga.
Men sen vid halv 12 - 12 tiden, kom nästan hela Franzén släkten och min kära vän kom utspringande och hade tagit studenten. Är riktigt glad över att jag fick vara med under dagen, det är verkligen någonting jag kommer minnas i alla fall. Sen efter massa prat och skratt så kom flaket för studenterna, och som vi bestämt tidigare skulle jag och Nattis också med. Helvete vad roligt det var, nu längtar man ju bara efter att man själv ska få ta studenten, herregud. 2 timmar på flaket kändes som 20 minuter, vi blev avsläppta i stan och åkte sen med tunnelbanan till alvik och blev hämtade av Bellans mamma för att åka ut till Adelsö, där resten av släkten och vännerna va. Så blev det smörgåstårta och massa mums, och lite öl och cider där på hörnet ;)

På fredagen, var det lugnt alltihopa. Vaknade inte ens med en förväntad bakfylla utan var helt pigg och kry som vanligt. Så jag, mattihas, adam, elin, bellan och timmy åkte ut med båten ett tag, ner till långgrunda och sen till färjan där mattihas och bellan gick till kiosken och handlade mat. Sen åkte vi hem och cyklade upp till farfarsberg och solade. Jag som aldrig brukar bränna mig såg ut som ett riktigt stopplyse när vi kom hem, gör jag nästan fortfarande med fyfan vad smärtsamt det var :/, senare på kvällen åkte vi till Bellans moster och hennes familj och grillade. Blev läggdagstidigt eftersom Bellan skulle jobba på lördagen. Vi somnade direkt till Shrek 2 när vi kom hem :P

På lördagen efter att Bellan kommit hem från jobbet så åkte vi till farfarsberg igen, men var inte där speciellt länge. Åkte hem och grillade med familjen där hemma. Riktigt gott, kycklingfilé med färskpotatis, sås, grillade champinjoner och andra grönsaker. Fan vad man käkade, måste ju passa på när man får sån god mat ;D. På kvällen drog vi till fotbollsplan, slutade med att det var en jävla massa folk där. Men trevligt var det i alla fall, fick en huvudvärk som hette duga dock, så rörde mig hemåt mot Bellan vid 1 tiden. Stötte på en stor jävla grävling på vägen och höll på att skita på mig, men jag klarade mig i alla fall :).

Och tillsist idag, har jag , jack och bellan bara tagit det lugnt och kollat på film. Fick skjuts till Bellan av hennes mormor och sen kom mamma och hämtade mig. Käkade ravioli hemma och sen ut och åkte moppe med Geli och Matte ett tag, men tillslut konstaterade vi att det inte fanns någonting att göra, så kom hem vid 9 tiden igen. Ska gå och lägga mig nu, är helt slut efter helgen och jädrans vilket långt inlägg det blev! Har massa bilder från dagarna, men vill ha bilderna från Bellans kamera också så jag lägger in alla bilder imorgon istället så får ni se hur härligt det har varit :) Hoppas ni själva har haft en bra helg!

Kommentarer

Skriv det du vill ha skrivet:

Vad heter du? :
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Skriv på:

Trackback
RSS 2.0