aerobt - anaerobt arbete ?

Ja va ska man säga, kan knappt utala orden själv men måste man plugga så måste man. För er som undrar så är aerobt arbete ett annat ord för syreupptagning, och innebär att förse cellerna med syre för förbränningsarbete. Anaerobt arbete är ett annat ord för spjälkning och innebär att kunna frigöra energi utan tillgång till syre. Åh, verkligen någonting jag kommer ha användning av i mitt fortsatta liv? Eller inte.
Men har omprov i morgon i idrott och hälsa så måste försöka få in det i skallen, sitter och sammanfattar häftet om allt vi ska kunna. Det är inte roligt kan jag säga och det blir inte roligare heller. När jag gjort klart det här ska jag sammanfatta lite om Franska Revolutionen som jag har prov på på onsdag! Så det blir mycket att ha i skallen nu de här dagarna och det är inte mina favoritämnen så det blir inte roligt, mamma får hjälpa mig lite ikväll och förhöra mig och så, får se om det löser sig kanske. Får hoppas på det.

På onsdag är det lov i alla fall, ska bli skönt. Firar nog påsk hos mormor med henne, morfar och mamma bara eftersom moster och familj + nina och saga åker upp till dalarna och mamma jobbar ju så vi kan inte åka upp :/ men det funkar med mormor och morfar och mamma i alla fall, jag och mormor åker upp på tisdag till dalarna i stället, kommer nog hem på lördagen sista helgen på lovet, då ska jag och mamma åka upp till vällingby och titta lite, de ska ju öppna det nya "modehuset" den 27:e! Vet att Gina Tricot ska öppna där i alla fall, vilket är grymt bra! Närmaste affären ligger ju i stan eller i Kista, så det är en bit att åka om man vill ha något därifrån, men nu är det lugnt, bussen 5 minuter och sen är man framme ;D

Va ska ni göra på lovet gott folk?


Kommentarer

Skriv det du vill ha skrivet:

Vad heter du? :
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Skriv på:

Trackback
RSS 2.0