Vinden vänder mer och mer

Tänkte mig att den här dagen skulle vara väldigt lugn och seg, titta på vädret lixom. Hade inte tänkt mig att någonting "speciellt" skulle hända, bara att det var en vanlig onsdag då man vaknar på morgonen och går till skolan. Men icke, började med att vi började senare, halv 10. Dagen gick snabbt och under mentorstiden så fick vi reda på att vi bara har två lektioner imorgon och börjar 10 i 1 och att vi är lediga nästa måndag. Så visst, det flyter på och det är bara 28 dagar kvar till skolavslutningen!

Hur som helst, träffade Bellan efter skolan, var väl hos henne i en timme lite drygt och pratade lite om hennes student och så. Kom hem runt fyra och började med maten vid fem. Precis som alla andra dagar då jag inte jobbar eller är på annat äventyr (?) haha. Idag blev det schnitzel med potatis och svampsås. Efter det placerade jag mig här, pratade lite med min kusin om att vi kanske ska träffas och ses allihopa igen, det var ju ett tag sen och så ringer det. Då är grejen den att jag har suttit och kikat lite på sommarjobb nu, har ingen större lust att sitta på BBP hela sommarkvällarna i sommar och prata i telefon, vill träffa folk och så. Det är mer min stil lixom. Så jag hittade en annons där de sökte personal till cafén och uteserveringar på Birka. Visst tänkte jag och skickade iväg en ansökan, café är ju verkligen ett jobb där man träffar folk och så ligger det ju precis brevid adelsö också alltså är det en underbar, hur ska man säga? Miljö där ute. Så nyss ringde då Tony som satt in platsannonsen och vi ska ses på Café Rival på måndag kvart över sex på Maria torget :)



I'm so happy, I'm so glaaaaad... tralaaa!
Så om jag nu får jobbet måste jag verkligen vara 100 % på det, så jag kan säga upp mig på BBP så snart som möjligt eftersom det är 2 veckors uppsägningstid hos dom. Wuhu, wish me luck <3

Kommentarer

Skriv det du vill ha skrivet:

Vad heter du? :
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Skriv på:

Trackback
RSS 2.0