Snö till helgen ?

Enligt vädergubbarna/tanterna på tv så sägs det att det blir snö till helgen, och vad är det för datum i helgen? Jo, första november. Haha, jag kommer ihåg förra året samma datum, då Diana hade fest på ekerö och jag och Jessica skulle hem på natten. Bussen gick 03.00 mot fridhemsplan och vi började röra oss, när vi kom ut så började det snöa och det var mycket snö! Där gick vi lite smått berusade och halkade omkring på en mörk, snöig väg mitt ute i ingenstans typ. Haha, vi hade tänkt hoppa av i bromma och åka raka vägen hem, men nej Bellan, Mattihas, Martin och Linus kom efter oss och hoppade på bussen, vi hamnade i fridhemsplan på donken. Tunnelbanan hann sluta gå och 119 åkte förbi oss när vi var påväg till busshållsplatsen, springa var inte ens någonting att räkna med att man skulle göra.
Så, där satt vi i väntan på en kall buss, och resten som skulle ut till ön fick ta en taxi till färjan för typ 2000 (?) spänn.

I år blir det inget sådant äventyr kan jag säga, men det är gott och väl ett minne!



Men men, bortom snö och kyla så sitter jag här hemma igen. Ärligt talat så funderar jag på att gå och sussa snart, eller i alla fall titta på tv. Ska sätta mig framför braskaminen i köket innan och värma mig lite, så jääävla kallt är hemma! Och imorgon blir det till att möta Tiffy i stan vid 1! Ha det bra gott folk!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det där glömmer jag aldrig :p

en av mina ruggigaste nätter :p - sån då man bara vill vill vill hem o sove under ett varmt täcke. Men till slut kom vi ju hem :) vid halv sju nåt va? haha! <3

2008-10-30 @ 18:59:14
URL: http://jssi.blogg.se/
Postat av: robiN

God morgon :)

2008-10-31 @ 08:21:51
URL: http://roppsnopp.blogg.se/

Skriv det du vill ha skrivet:

Vad heter du? :
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Skriv på:

Trackback
RSS 2.0