Lite ångest?

Designen får fixas någon annan dag, troligtvis på torsdag eftersom det kommer bli lite tight om tid imorgon. Just nu sitter jag här och funderar på varför jag valde att gå i hässelby strand egentligen, varför jag valde sam-media linjen. Intagningspoängen vad 75 och jag gick ut med 225, hmm ja jag kunde i stort sätt valt vilket gymnasium jag ville och kunnat komma in utan problem. Men icke, hade nu förväntat mig mycket mer av den här skolan. Just nu tycker jag bara det är allmänt struligt, det händer ofta att man får reda på saker och ting 2 månader innan det ska hända sen ska man ha det på minnet hela tiden utan påminnelser. Fast jag måste också säga att det är bättre nu i 2an är vad det var i 1an då var det verkligen struligt. Suck, det ända jag är intresserad av är fotografi och det har jag inte ens nu i 2an så det känns jävligt värdelöst faktist. Sen vet jag inte vad jag vill bli heller så .... Ingenting blir bättre av att jag sitter och håller på med en egen reflektion till samhällen imorgon som måste vara klar. Jag som varken vill eller orkar, vi ska ha följt nyheterna i två veckor och nu skriva om allt:

Vilka typer av händelser tas upp i nyhetsrapporteringen? Vilken tas inte upp? I så fall varför inte tror ni?

Vilken bild får man av världen genom nyheterna? Positivt/negativt, möjligheter/problem m.m. Ge exempel och förklara.

Hur skiljer sig rapportering ut mellan de olika tidningarna? Hur vinklas nyheterna?
Vilket utrymme får händelserna? Ge exempel och förklara.

och det där är bara början. Hmpf, undrar om man kanske ska gå ut och röka samt nypa sig i armen och hoppas på att allting är en lång, förjävlig, eländig mardröm?


Kommentarer
Postat av: robiN

Go´Morgon

2008-09-24 @ 06:47:18
URL: http://roppsnopp.blogg.se/

Skriv det du vill ha skrivet:

Vad heter du? :
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Skriv på:

Trackback
RSS 2.0