Onsdag

Halva veckan är förbi och imorgon slutar man 20 över 11 så det är grymt skönt. Helgen börjar närma sig och jag känner ett litet sug efter fest och en massa öl, haha. Hämtade inte biljetterna idag, fixar det imorgon istället. Åkte direkt hem till mormor och morfar efter skolan. Satt där ett tag, sen gick jag och mormor ner till Vällingby och tittade lite. Hittade ett par schysta stövlar som blir perfekt till vintern. Det är ju så jävla kallt ute så man skulle kunna ha dem nu också faktist. Hur som helst, snäll som min mormor är så fick jag dem. Sen väntade vi på morfar och under tiden hann en alkis däcka inne på wedins, en annan klättrade omkring på muren och gungade fram och tillbaka. Sen när väktarna skulle ta ner honom sa han att han testade sina nya skor som var ett par chock-röda fotbollsskor - med dobbar. Har lite svårt att förstå vad en 50-60 årig alkis ska med ett par splitter nya fotbolls skor till? Hmm, vem vet han kanske var utklädd och är en av spelarna som spelar ikväll på Råsunda?
Sverige - Ungern.

Efter konstiga människor och spring i affärer gick vi hem igen, lagade mat. Kycklig, ris och curry, sjukt gott. Länge sen man åt det faktist! Tog det lugnt ett tag efter maten, sen tog jag moppen hem i det äckliga vädret. Jag vill verkligen ha sol och värme. Har tagit fram vinterjackan nu så man inte fryser den korta stunden man är ute och röker. Mamma satte igång värmen här hemma imorse också, och nu eldar vi i spisen. Jag säger då det, ta bort hösten och ge oss riktig vinter istället för regn och slask som det varit de senaste åren. Mycket snö och kyla - Ja tack! Om det ska vara vinter då förståss, annars som många andra föredrar man ju självklart - Sommaren.



Snart är det dags igen ...

Kommentarer

Skriv det du vill ha skrivet:

Vad heter du? :
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Skriv på:

Trackback
RSS 2.0